Internationale SEO: hoe werkt het?

Categorieën SEO

De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization. De term wordt gebruikt als verzamelnaam voor alle acties die je onderneemt om je website organisch hoger in Google te krijgen, oftewel zonder er advertentiegeld voor te gebruiken. SEO werkt vaak met zoektermen, en die zijn er in talloze talen. Ben jij op zoek naar een partner voor internationale SEO? Dat is een vak apart dus je wil een echte expert inschakelen.

Wat is het verschil van internationale SEO?

Stel je voor dat je een schoenmaker bent. Je hebt een eigen website en wil dat mensen die website beter vinden in zoekmachines. Dan moet je bepalen welk zoekwoord voor jou belangrijk is. Oftewel: welk woord of welke woorden typen mensen in op Google al ze op zoek zijn naar een bedrijf zoals het jouwe? Dat zal waarschijnlijk het woord schoenmaker zijn. Dat is een Nederlandse term en zal dus alleen worden gevonden door mensen die zoeken in het Nederlands. Wil je echter ook gevonden worden als men in het Engels zoekt op de term ‘shoemaker’, dan moet je daar je SEO op aanpassen.

Een goede partner

Wanneer je dus niet alleen op Nederlandse zoektermen goed vindbaar wil zijn maar ook op zoektermen in andere talen, dan heb je automatisch ook meer concurrentie van buitenlandse bedrijven. Je wil dan een bedrijf inhuren om je te helpen die dit vaker hebben gedaan. Zoek een partner voor internationale SEO op het internet: als een bedrijf hoog in de zoekresultaten staat dan weet je dat ze goed zijn in hun eigen werk.