Wat is conversie optimalisatie?

Categorie├źn Website

Bijna iedere organisatie heeft tegenwoordig een eigen website. Hiermee kun je je doelgroep laten zien wie je bent en wat voor producten en diensten je aanbiedt. Je kunt het in principe dus zien als een visitekaartje. Met een goede website genereer je genoeg bezoekers. Maar wat als je niet voldoende rendement haalt uit deze bezoekers? In dit geval kan conversie optimalisatie een goede uitkomst bieden? Wil je weten wat dit precies inhoudt en hoe je dit inzet? Lees dan snel verder!

Wat houdt conversie optimalisatie in?

Conversie optimalisatie wordt ook wel CRO genoemd. Je vraagt je nu vast af: Wat is conversie optimalisatie (CRO)? Hier kunnen we een kort antwoord op geven. Conversie optimalisatie is namelijk het optimaliseren van de kans en de frequentie dat een bezoeker op jouw website converteert. In andere woorden, de actie die een bezoeker uitvoert. Meestal gaat dit om de aankoop, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan om het inschrijven voor de nieuwsbrief, het aanmelden voor een offerte of het doorklikken naar een bepaalde pagina op de website. Je probeert met CRO dus het maximale uit de bezoekers op je website te halen.

Beginnen met conversie optimalisatie

Als je beschikt over een website, kun je eigenlijk niet om CRO heen. Want wie wil er nu niet meer conversies realiseren? Zeker als je merkt dat bezoekers op je website snel de website verlaten en niet overgaan tot actie, is CRO zeker een handige oplossing. Als je gaat beginnen met CRO heb je een analytics programma nodig. Zo kun je alle elementen op de website meten. Vervolgens kun je op basis van deze acties besluiten om bepaalde elementen op je website anders in te delen. Je kunt dit zelf doen als je er de kennis en mankracht voor in huis hebt, maar je kunt uiteraard ook een online marketingbureau inschakelen die dit voor je doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *